slide-0de39a9

کاربرد قالب وافل در فونداسیون 2

کاربرد قالب وافل در فونداسیون 2

کاربرد قالب وافل در فونداسیون 2

کاربرد قالب وافل در فونداسیون 2 را با همدیگر در شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) بررسی کنیم.

خاک منبسط شونده با حجم بالایی از مواد معدنی منبسط شونده باعث ایجاد ترک­های بزرگ در سطح زمین می­شوند. خاک­های رسی حاوی کانی ­های مونت موریلونیت و بنتونیت می­تواند پتاسیل بالایی از انبساط پذیری را داشته باشند. مقابله با اثرات خاک منبسط شونده یک از اساسی­ ترین چالش­ های موجود در مهندسی ژئوتکنیک است. این خاک­ها در صورت تورم باعث ایجاد ترک در فونداسیون ساختمان­های موجود می­شوند.

کاربرد قالب وافل در فونداسیون 2

خاک منبسط شونده با تغییر سطح آب زیرزمینی دچار انبساط یا انقباض خواهد شد . خاک­های منبسط شونده باعث نشست نامتقارن در ساختمان نیز می­شوند. خاک­های روانگرا در اثر نیروهای زلزله مقاومت خود را به صورت کامل از دست می­دهند و مانند یک سیال روان رفتار می­کنند. خاک­های رمبنده معمولاً دارای ساختار باز بوده و پیوند بین ذرات ضعیف می­باشد.

این خاک­ها به صورت سست رفتار کرده و در صورت اشباع شدن بدون تغییر در بار وارده و یا قرار گرفتن تحت نیروی ارتعاشی نشست زیادی کرده و ظرفیت باربری آن به شدت کاهش می­ یابد. در طبیعت خاک­ هایی هستند که تحت تنش یکسان، با افزایش درصد رطوبت میزان کاهش حجم بسیار زیادی از خود نشان خواهند داد. این­ گونه خاک­ها به خاک­های رمبنده معروف می­ باشند.

کاربرد قالب وافل در فونداسیون 2

به طور کلی می‌توان پدیده رمبندگی را ریزش ناگهانی خاک در اثر از دست رفتن مقاومت عامل پیوند دهنده ذرات خاک تعریف کرد. خاک­های رمبنده بیشتر در نواحی گرم و خشک یافت می­شود. جهت اجرای پروژه در خاک­های مشکل آفرین منبسط شونده ، قالب­های پلاستیکی وافل بر روی خاک مساله ­دار قرار داده می­شوند.

کاربرد قالب وافل در فونداسیون 2

اگر که قصد انتخاب قالب وافل و سقف وافل هستید ما کارشناسان و مهندسان شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل )آماده مشاوره و همکاری با شما هستیم.

همچنین شما می توانید فعالیت های بیشتر شرکت پی اس پی را در اینستاگرام نیز دنبال نمایید.

مقالات قبلی:

کاربرد قالب وافل در فونداسیون1

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.