slide-0de39a9

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل را با همدیگر در شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) بررسی کنیم.

تیرچه، بلوک، یونولیت، قالب‌های یوبوت و قالب‌های ماندگار و هر چیزی که در بقیه قالب‌ها در سقف باقی می‌ماند، در سقف وافل حذف می‌شود؛ در واقع به همین علت است که به سقف وافل، سقف غیر ماندگار گفته می‌شود و حذف این موارد است که باعث کاهش قیمت سقف وافل می‌شود.
قالب‌ سقف وافل، آماده و در دسترس هستند و به‌همین دلیل، هزینه‌ی اجرای قالب‌بندی کاهش یافته و این مورد نیز، در کاهش قیمت نهایی سقف وافل موثر خواهد بود.

اما نکته‌ای که قابل توجه آن است که این قالب‌ها، قیمت بالاتری در مقایسه با بقیه قالب‌ها دارند؛ اما چون می‌توان از آن به دفعات استفاده کرد، هزینه‌‌ای که خرید این قالب برای اولین بار تحمیل می‌کند بین پروژه‌های مختلف تقسیم شده و قیمت نهایی سقف وافل را کاهش می‌دهد.

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل
توخالی بودن قالب‌های سقف وافل، این امکان را فراهم می‌کند که تمام موارد و اجزاء را بتوان از داخل سقف عبور داد. با وجود این مزیت، دیگر لازم نیست که برای پوشاندن سقف، از سقف کاذب استفاده کرد و هزینه‌ای جداگانه به پیمانکار تحمیل نخواهد شد ضمنا استفاده از این سقف ضخامت سقف را در حالت کلی نیز افزایش نخواهد داد و این برتری است که سقف وافل به بقیه سقف‌ها دارد.

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل

برای اجرای این سقف نیازی نیست که از کارگران آموزش دیده و متخصص استفاده شود و به‌دلیل سبکی‌ قالب‌های وافل و راحتی در حمل و نقل آن‌ها به تعداد کارگر کمتری نیاز است و این عامل کمک کننده‌ است تا بتوان قیمت نهایی اجرای سقف را کاهش دهد.
دیوار برشی نیز از عواملی است که باعث می‌شود قیمت نهایی سقف وافل کمتر شود. تاثیر آن نیز به این صورت خواهد بود که هرچه دیوار برشی در نقاط بهتری از ساختمان انجام شود، در کنترل بار جانبی عملکرد بهتری در ساختمان به‌وجود خواهد آمد باری که بر روی ساختمان وارد می‌شود کمتر بوده و طبیعتا هزینه اجرای سقف وافل کمتر برآورد خواهد شد.

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل

هزینه سقف وافل - هزینه سقف وافل

در سقف‌هایی مجوف که قالب ماندگار دارند، بتن‌ریزی در دو مرحله صورت گرفته و نتیجتا میزان بتنی که مصرف می شود بیشتر خواهد بود. اما در سقف وافل، ریختن بتن در یک مرحله انجام شده و این امر بر روی عملکرد تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته، ضمن اینکه کاهش قیمت تمام شده‌ی پروژه را نیز باعث می‌شود.

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل

تخته‌کوبی یا دال‌کوبی در اجرای سقف‌های یوبوت، نیاز است اما اجرای سقف به صورت وافل به دال‌کوبی نیازی ندارد و می‌توان قالب‌های وافل را بر روی پروفیل یا چهار تراش یا لوله قرار داد و بدین سبب قیمت اجرای آن، کاهش پیدا می‌کند.
در یک جمله می‌توان گفت که نوع پلان، نوع دیوار چینی، تعداد طبقات، ارتفاع کلی هر طبقه، ارتفاع کلی هر ساختمان، وضعیت و تیپ کلی خاک و طول دهانه عوامل مهمی هستند که بر روی قیمت کلی ساختمان تاثیر دارند.

اگر که قصد انتخاب قالب وافل و سقف وافل هستید ما کارشناسان و مهندسان شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل )آماده مشاوره و همکاری با شما هستیم.

همچنین شما می توانید فعالیت های بیشتر شرکت پی اس پی را در اینستاگرام نیز دنبال نمایید.

عوامل تاثیرگذار روی کاهش قیمت سقف وافل

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.