slide-0de39a9

مزایای اجرای سقف پیش تنیده

مزایای اجرای سقف پیش تنیده

مزایای اجرای سقف پیش تنیده

مزایای اجرای سقف پیش تنیده را با همدیگر در شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) بررسی کنیم.

سقف های پیش تنیده مانند هر نوع سیستم سازه ای دیگری مزایا و معایبی دارند که در ادامه مزایای استفاده از این نوع سقف ها را تشریح می نماییم. این موارد را می‌توان به دو دسته زیر تقسیم کرد. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

باز بودن دست طراح در پلان معماری
با اجرای سقف پیش تنیده در دهانه‌ های بزرگ، فضاهای بسیار مناسبی جهت پارتیشن بندی و استفاده بهینه از فضای داخلی سازه در اختیار معماران قرار می دهد. همچنین این نوع سقف ها برای استفاده در پارکینگ ها بسیار مناسب است.

برخورداری از صرفه اقتصادی در حین اجرای سقف
استفاده از این نوع سقف ها منجر به کاهش ارتفاع هر طبقه و درنهایت ارتفاع کل سازه می‌گردد. همانطور که می‌دانید این مسئله باعث می‌گردد کمتر از مصالح سازه‌ای از قبیل آرماتور، بتن و … استفاده شود. همچنین کاهش ارتفاع طبقات که حاصل از کاهش ارتفاع سقف یا تیرها است، می تواند موجب کاهش بار مرده سازه می‌شود. پس در نهایت سازه‌ای با بار مرده کمتر خواهیم داشت که از نظر محاسبات سازه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

معایب سقف پیش تنیده
سقف های پیش تنیده دارای معایبی می باشد که تامل بر روی این نکات می تواند در تصمیم گیری کارفرمایان برای انتخاب نوع سیستم سقف و همچنین روند اجرای بدون دردسر آن بسیار موثر باشد. معایب این سقف به شرح زیر می باشد.

نیاز به کابل هایی با مقاومت بالا
اجرای سقف پیش تنیده به دلیل نیاز به کابل های با استاندارد بالا حساسیت های خاص خود را دارد. اگرچه این سیستم به صورت تئوری بسیار مناسب است اما در عمل ریسک بالایی را متحمل می باشد. به دلیل تحریم هایی که در کشور ایران وجود دارد دسترسی به کابل هایی با کیفیت بالا برایمان بسیار سخت و هزینه بر می باشد.

مزایای اجرای سقف پیش تنیده

در حال حاضر کابل هایی که در کشور وجود دارد از مرغوب نمی باشند چراکه این کابل ها یا تولید داخل می باشند و یا کابل های وارد شده از کشور چین هستند که قطعاً در حین اجرای سقف های پیش تنیده و یا پس تنیده مشکلات اساسی را برای مجریان ایجاد می کند.

مزایای اجرای سقف پیش تنیده - ضخامت سقف پیش تنیده

نیاز به نیرو و ابزار متخصص
در سقف های کابلی اجرای کار حساسیت بسیار بالایی دارد و کوچکترین خسارت می تواند موجب صدماتی حتی پس از سال های زیاد شود چرا که در صورتی که پس از چند سال مشکلی برای سقف اتفاق بیافتد. سقف پیش تنیده باعث خسارات جبران ناپذیری می گردد.

این در حالی است که ایراد بزرگ این سقف نیاز به کابل های با استاندارد بالا می باشد که در صورت عدم رعایت استاندارد ها ایمنی سازه به شدت تحت خطر می باشد.

محدودیت طول دهانه در سقف پیش تنیده
در این نوع از سقف ها، دهانه های تا ۱۲ متر یا کمی بیشتر، کاملاْ اجرایی می باشند. همین امر باعث شده که این نوع سقف تبدیل به یکی از انواع سقف برای دهانه های بزرگ گردد. به طور کلی سقف پیش تنیده در دهانه های بالای 12 متر توجیه اقتصادی و فنی طرح باید مورد بررسی قرار گیرد.

اگر که قصد انتخاب قالب وافل و سقف وافل هستید ما کارشناسان و مهندسان شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل )آماده مشاوره و همکاری با شما هستیم.

همچنین شما می توانید فعالیت های بیشتر شرکت پی اس پی را در اینستاگرام نیز دنبال نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.