slide-0de39a9

دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد

دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد

دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد
دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد یکی دیگر از مقالات مفید وب سایت شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) می باشد که برای شما همراهان عزیز و همیشگی آماده کرده ایم پس لطفا تا آخر مقاله دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد همراه ما باشید
«دال تیرچه ای» (Ribbed Slab)، نوعی دال بتنی بسیار مشابه با دال وافل است. با این تفاوت که شبکه پایینی این نوع دال، از تیرچه‌های یک طرفه موازی با طول بلند ساخته می‌شود.

 

دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد قالب وافل سقف وافل

در این نوع دال، تیرچه‌ها بر روی تیرهای اصلی (بین دو ستون) و در جهت عمود بر آن‌ها قرار می‌گیرند. سپس، با ساخت یک دال تخت بر روی تیرچه‌ها، دال تیرچه‌ای به وجود می‌آید. کاربرد اصلی دال بتنی تیرچه‌ای نیز مانند دال وافل در ساختمان‌های عمومی است. این دو دال بتنی، مزایای و معایب مشترکی دارند.

دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد

به طور کلی، عمق دال‌های وافل بیشتر و ضخامت بخش بالایی آن کمتر از دال‌های تیرچه‌ای است. به علاوه، فاصله بین تیرچه‌ها در هر دو جهت، برای دال وافل کمتر از دال تیرچه‌ای است.
ممنون که مقاله دال تیرچه ای چیست و چه کاربردی دارد را تا آخر مطالعه کردید و همراه بخش وبلاگ سایت شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) بودید.
همچنین اگر که دوست دارید می توانید از صفحه ما در اینستاگرام نیز دیدن فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.