slide-0de39a9

کاربرد سقف وافل در کاهش مصرف بتن

کاربرد سقف وافل در کاهش مصرف بتن

کاربرد سقف وافل در کاهش مصرف بتن

کاربرد سقف وافل در کاهش مصرف بتن را در شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) بررسی می کنیم.

کاربرد سقف وافل در کاهش مصرف بتن

در عملیات اجرای سقف وافل با به کار گیری قالب های وافل، حجم چشم گیری از بتن مصرفی کاهش می یابد. به عبارت دیگر با جایگذاری قالب وافل، حجمی از بتن که عملا عملکرد سازه ای ندارد از دال بتنی حذف می شود. با حذف بتن غیر سازه ای مزایای زیادی دارد. اول اینکه هزینه قابل ملاحظه ای برای تهیه، انتقال و اجرای بتن حذف می شود. از سوی دیگر وزن کلی سازه و به ویژه وزن مرده سقف کاهش می یابد که در نهایت موجب کاهش ابعاد دیگر اعضای سازه ای مانند تیرها و ستون ها می گردد.

کاربرد سقف وافل در کاهش مصرف بتن

از طرف دیگر در دنیای امروز کاهش در مصرف بتن تاثیر مثبتی در حفظ محیط زیست خواهد داشت. به عبارت دیگر ساخت بتن، مساوی است با نیاز به تولید سیمان بیشتر و فرآیند تولید سیمان فرآیندی است که به میزان قابل توجهی دی اکسید کربن را در جو رها می کند. دی اکسید کربن یکی از عوامل اصلی در گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی به شمار می رود. هرچه میزان مصرف سیمان و بتن در یک سازه کمتر باشد، آن سازه از لحاظ زیست محیطی پایدارتر و مطلوب تر است. بنابراین می توان سقف وافل را یک روش سازگار با محیط زیست دانست چراکه با به کارگیری قالب وافل حجم بتن ناکارمد به حداقل می رسد.

اگر که قصد انتخاب قالب وافل و سقف وافل هستید ما کارشناسان و مهندسان شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل )آماده مشاوره و همکاری با شما هستیم.

همچنین شما می توانید فعالیت های بیشتر شرکت پی اس پی را در اینستاگرام نیز دنبال نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.