slide-0de39a9

معایب سقف های وافل

معایب سقف های وافل

معایب سقف های وافل

معایب سقف های وافل چیست ؟ امروز همراه وبلاگ وبسایت شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) باشید تا باهمدیگر به بررسی معایب سقف های وافل بپردازیم
با توجه به عرض کم پاشنه تیرچه های متعامد جهت اجرای با کیفیت عالی حتماً باید روی کیفیت بتن خوب با روانی بالا اصرار ورزید که این امر ممکن است هزینه خرید بتن را افزایش دهد.

معایب سقف های وافل – سقف وافل قالب وافل ( pspwaffle )

بسیاری سقف های وافل را در زمره سقف های ارزان قیمت به کارفرمایان معرفی می نمایند و آنها را متقاعد می سازند که با اجاره قالب های وافل به اجرای آنها بپردازند اما در حقیقت اگر مالکین یا پیمانکاران در جریان تمام حقایق اجرایی این سقفها قرار گیرند در می یابند که اجاره قالب های وافل مقرون به صرفه نبوده پس این سقف ها جهت پروژه های خاص می تواند کاربرد بهتری از خود نشان دهند.

معایب سقف های وافل هزینه سقف وافل هزینه قالب وافل

یک سقف مناسب برای فضاهای مسکونی ، هتل‌ها، تجاری و اداری جدای از مباحث سازهای باید ضوابط بهره‌برداری را نیز برآورده نماید یکی از مهمترین ضوابط بهره‌برداری در سازه الزامات عایق های صوتی بوده، انتقال صدا بین طبقات یک ساختمان چه به صورت کوبه‌ای و چه به صورت هوابرد باید به میزان حداقل مقرر در استانداردها باشد .در صورت انتقال بیش از حد صوت آرامش ساکنین می تواند با اختلال مواجه گردد.

معایب سقف های وافل – سقف وافل قالب وافل ( pspwaffle )

ساختار قابلمه ای مانند قالب های وافل و اینکه عملاً یک دال ۵ تا ۷ سانتی متری عامل جدایی طبقات از هم می باشد بسیار وحشتناک بوده و از لحاظ صوتی وضعیت بغرنجی را ایجاد می‌نماید.
لازم به ذکر می باشد که این مشکل با اجرای سقف کاذب برطرف نگردیده و در صورت اصلاح نیاز به اجرای کف شناور در سقف وافل بوده که هزینه های بسیار زیادی را به کارفرما تحمیل می نماید.

معایب سقف های وافل – سقف وافل قالب وافل ( pspwaffle )

متاسفانه مالک زمانی از این موضوع اطلاع می‌یابد که ساختمان به اتمام رسیده و کاربری آن شروع شده باشد. سقفها های کاذب عمدتا در قسمتهای مشخص از پروژه ها مثل فضاهای عمومی راهروها و سرویس‌های بهداشتی اجرا می گردد و با توجه به اجرای سقف وافل اجرای سقف کاذب در کل فضاهای هر واحد گریز ناپذیر است و هزینه‌های بسیار بالایی را به صورت ناخواسته به مالکین تحمیل می‌نماید.

معایب سقف های وافل – سقف وافل قالب وافل ( pspwaffle )

مورد آخر عایق نامناسب حرارت و برودت میباشد که عملاً این موارد سقفهای وافل را برای ساختمانهای مسکونی کمرنگ نموده و بیشتر کاربرد این سقفها در سازه های خاص و پارکینگ های طبقاتی و سازه های صنعتی می باشد و با توجه به سیستم عالی دال دو طرفه با تیرچه های متعامد گزینه بسیار خوبی برای این ساختمان ها می باشد.

معایب سقف های وافل – سقف وافل قالب وافل ( pspwaffle )

ممنون که تا پایان مقاله معایب سقف های وافل همراه وبسایت شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) بودید نظر خودتان را درباره معایب سقف های وافل برای ما و دیگرهمراهان وبلاگ پی اس پی بنویسید.
همچنین می توانید شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) را در اینستاگرام نیز دنبال فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.