slide-0de39a9

قالب وافل چیست

قالب وافل چیست

قالب وافل چیست

قالب وافل چیست : امروز همراه شما هستیم تا با همدیگه به بررسی قالب وافل بپردازیم اگر که دوست دارید مقالات دیگر را مطالعه کنید می توانید به وبلاگ وبسایت شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) مراجعه کنید.

قالب وافل (waffle formwork) یک قطعه پلاستیکی در ابعاد و اشکال مشخص است که به منظور حذف بتن ناکارآمد در دال های بتنی استفاده می شود.

قالب وافل چیست خرید قالب وافل

بتن ناکارآمد به بخشی از دال بتنی گفته می شود که تحت تنش فشاری نیست و هیچ عضو کششی (میلگرد) را هم در خود نگه نمی دارد. حذف این بتن به لحاظ اقتصادی از یک طرف و به لحاظ سبک سازی سازه و کاهش جذب انرژی لرزه ای نیز بسیار اهمیت دارد.

در دهه اخیر برای حذف این بتن، ایده ها و طرح های مختلفی پیشنهاد شده که تنها تعدادی از آن ها به مرحله اجرا درآمده است. یکی از پرکاربردترین این راهکارها استفاده از قالب های پلاستیکی از جنس پلی پروپیلن با قابلیت چندین بار استفاده است که به قالب وافل معروف شده است.

قالب وافل چیست

وافل (waffle) در انگلیسی به معنی کلوچه با طرح پنجره ای است که به همین دلیل برای دال های مشبک و پنجره مانند استفاده می شود.

از این که تا پایان مقاله قالب وافل چیست همراه ما بودید از شما تشکر می کنیم

همچنین شما می توانید وبسایت شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) را در دیگر شبکه های مجازی مثل اینستاگرام نیز دنبال نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.