slide-0de39a9

زمان قالب برداری سقف وافل

زمان قالب برداری سقف وافل

زمان قالب برداری سقف وافل

زمان قالب برداری سقف وافل را با همدیگر در شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل ) بررسی کنیم.

زمان قالب برداری سقف وافل مانند قالب برداری دال ها می باشد. چرا که این نوع از سازه ها در گروه سقف های دال بتنی قرار می گیرند که در مقررات ملی ساختمان شرح قالب برداری سقف ها همچون سقف وافل و سایر المان های سازه ای به شکل زیر می باشند.

قالب های قائم برای اینکه برداشته شوند نیاز به چند ساعت زمان دارند. اگر دما صفر درجه سیلسیوس باشد، 30 ساعت، 8 درجه سلسیوس 18 ساعت، 16 درجه سلسیوس 12 ساعت و در انتها 24 درجه سلسیوس و یا بیشتر به 9 ساعت زمان نیاز دارد تا برداشته شوند.

قالب ها می توانند به صورت زیرین جای گذاشته شوند که برای برداشتن آن ها نیز با توجه به دما زمان مشخصی تعریف شده است. این قالب ها دال هستند. جدول این زمان بندی به صورت زیر می باشد:

زمان قالب برداری سقف وافل

تیرها در قالب ها می توانند به صورت زیرین جایگذاری شوند و برای برداشتن آن ها نیز به دمای مشخص شده ای نیاز می باشد و هر چقدر دما بیشتر باشد، مدت زمان کمتری را نیاز دارد. جدول تیرهای قالب زیرین نیز به صورت زیر تعریف می گردد:

این ویژگی های در بین نکات مهم در زمان قالب برداری سقف وافل به حساب می آیند که توجه به آن الزامی است و برای درست پیش رفتن حیاتی می باشد.

دلیل این اختلاف زمانی در باز کردن هر کدام از این قالب ها موارد مختلفی می شوند. در قالب هایی که به صورت قائم هستند، فشار جانبی در آن ها وجود دارد و هیچگونه فشار قائمی در آن ها دیده نمی شود. همین مورد باعث خواهد شد تا زمان باز شدن قالب ها زودتر از موارد دیگر باشد.

زمان قالب برداری سقف وافل

در مقایسه قالب دال و تیر نیز می توان اینطور بیان کرد که تیرها وزن بالایی را نسبت به دال دارند. به همین علت به مدت زمان بیشتری برای باز شدن نیاز دارند.

اگر که قصد انتخاب قالب وافل و سقف وافل هستید ما کارشناسان و مهندسان شرکت PSP ( تولید کننده سقف وافل و قالب وافل )آماده مشاوره و همکاری با شما هستیم.

همچنین شما می توانید فعالیت های بیشتر شرکت پی اس پی را در اینستاگرام نیز دنبال نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.